Uitgevers

Kranten markt

De krantenmarkt blijft krimpen. Volgens recent onderzoek van PricewaterhouseCoopers, Nederlandse Entertainment & Media Outlook 2016-2020 blijven advertentie inkomsten afnemen en blijft de verkoop van kranten in het algemeen licht dalen (-1.9%). Dit laatste is mede te danken aan de stijgende verkopen van de digitale kranten. De afname in advertentie inkomsten wordt verwacht op -9.3%. De verwachting is dat dit snel het omslag punt zal bereiken, zodat er helemaal geen advertenties meer geplaatst zullen worden en kranten alleen nog van abonnementen inkomsten afhankelijk zullen zijn.

Tijdschriften markt

Volgens datzelfde onderzoek laat de tijdschriftenmarkt een soortgelijk beeld zien. De huidige bestedingen van consumenten en reclame-inkomsten bedragen 659 miljoen euro in 2015. De verwachting is dat dit verder -3.3% jaarlijks zal afnemen. Om een idee te geven, in 2011 bedroegen de totale bestedingen in dit segment nog 838 miljoen euro.

Vooral de doelgroep jongeren wordt over het algemeen gemist. Er is zelfs voor de digitale variant van het tijdschrift relatief weinig animo en advertentie inkomsten zijn daarom erg laag. Om toch deze doelgroep aan te kunnen spreken dienen uitgevers, volgens het onderzoek, zich te herpositioneren van een tijdschrift uitgever naar een breder media, met de merknaam als belangrijkste asset. De uitdaging hierbij is vooral de andere doelgroepen niet af te stoten.

Crossmediaal positioneren

Het gevolg is dat uitgevers een manier zullen moeten bedenken om de toenemende concurrentie van online media het hoofd te bieden. De sleutel hierbij ligt, volgens dit onderzoek, in het aanbieden van hun content door zich crossmediaal te positioneren. Dus zich te richten op zowel de fysieke publicaties als op verschillende interactieve en mobiele platforms, waarbij het merk centraal staat. Daarbij moeten uitgevers meer multimediale toepassingen inzetten en meer e-commerceactiviteiten gaan ontwikkelen.

Outsourcing van bedrijfsprocessen

Een ander gevolg van de krimp in de totale bestedingen is dat uitgevers hun organisatie moeten herstructureren om dit op te vangen en de stap te maken naar een crossmediaal medium. Het uitbesteden van secundaire bedrijfsprocessen kan daarbij helpen, omdat de organisatie flexibeler en efficiënter ingericht kan worden. Uitgeverijen dienen zich te kunnen richten op hun content en merknaamsbekendheid. Al het andere is van ondergeschikt belang.

Wellicht kunnen wij uw organisatie helpen met bijvoorbeeld:

Neem contact met ons op

De Persgroep logo

DDC heeft een grote reactiesnelheid en het is prettig samenwerken met hen. Als er al eens iets foutloopt, dan wordt dit vlug rechtgezet. We werken goed en eerlijk samen. Dat is prettig. DDC hanteert eveneens een strikte ethische code. Dat is voor ons een conditio sine qua non wat betreft samenwerking bij uitbesteding.

– Peter Bouckaert, De Persgroep Publishing

Waarom uitbesteden bij DDC?

Veilig uitbesteden

Behalve kosten en kwaliteit is veiligheid een belangrijk onderdeel van succesvolle uitbesteding. We stellen dan ook hoge eisen aan de beveiliging van uw processen. Als u werk uitbesteedt aan DDC Europe bent u ervan verzekerd dat uw processen veilig en vertrouwelijk worden behandeld.

Wereldwijd beschikken we over meerdere vestigingen. We werken dus niet met externe partijen, maar brengen uw processen altijd onder binnen de groep.

Afhankelijk van uw wensen en de specificaties van het project kiezen we de meest geschikte lokatie. We hebben daarin meerdere smaken:

Neem contact met ons op